bu benim yazmış olduğum ama sonlandıramadığım bir makaledir belki ilginizi çekebilir

Arkadaşlar iyi bayramlar öncelikle centos 5.5 işletim sürümünde bende vncserver kuranlardanım ancak siyah ekranı geçemiyor olmamız olayı biraz sinirlendiriyor olmasına neden oluyor.Youtube'de yabancı bir videodan öğrendiklerimi tetbik ettim ve vncserver kurulumunu gerçekleştirdim ancak siyah ekrandan öteye gidemiyor olmak kötü.Size kurulumu ve sonuca nasıl ulaştığımı tek tek komutları yazacağım aldığım sonucuda resimle göstereceğim lütfen bu konuda yardımlarınızı esirgemeyin.

Belkide linux özgür yazılım sayesinde torrent keyfimizi çok düşük fiyatlara artık gerçekleştirebilecek olmamızda beni bu linux sistemine itmiştir.Pek çok program kurabilmekteseniz bittorent,winrar,jdownloander ve flash player kurulumu gerçekleştirilebilir ayrıca openoffice kurulu gibi pek çok program daha

Bu kurulum CentOS 5.5 sürümü içindir

Öncelikle putty den

root
pass giriyoruz evet serverımızı ulaştık

1*
yum install vnc-server
2*
service vncserver start
3*
vncserver :1 -name labserver -depth 16 -geometry 720x540
4*
Password: (vereceğiniz şifre)
Verifty: (şifre tekrarı)
Evet arkadaşlar bu komutlarla kurulum işlemi devam ediyor linux centos 5.5 imize uzak masa üstü bağlantısı yapabilmek için vncviewer indiriyoruz

Daha sonra dosya izinleri vermemiz gerekiyor o nedenle aşşağıdaki komutla ssh siyah ekrandan devam ediyoruz

5*
vi /root/.vnc/xstartup
6*
# unset SESSION_MANAGER
# exec /etc/X11/xinit/xinitrc

Arkadaşlar yukarda # simgesini silmemiz gerekiyor önce insert tuşuna basıyoruz yukarda yazdığım komutların # işaretini siliyoruz daha sonra esc tuşuna basıyoruz önce w tekrar esc q komutuyla ssh siyah ekranda en aşşağıya iniyoruz wq yazıp önceki işlem ekranına geri dönüyoruz burda linux içinde bir dosyada işlem yapma işlemimizi kaydetme ve işlemden çıkış işlemidir ben wq bir türlü çözememiştim sonunda esc ile komutlandırıldığını anladım bu benim için yeni ve bir okadarda çok önemli bir bilgi bilmemek çok kötü bişi arkadaşlar bildiklerimizide başkalar ına öğretmek ayrı güzel bişi
7*
vncserver -kill :1
8*
vncserver  :1
Daha sonra wncwiever ile bağlantı yapıyoruz ancak buraya kadar her şey çok güzel gitti vncserver kurduk uzak masaüstümüze bağlandık videoyu hazırlayan arkadaş grafik ekranı görüyor ve komut veriyor ancak ben ve internette pek çok kişi siyah ekranla yuz yuzeyiz diyebilirim aşşağıda ulaştığım sonucu resmimini göstermek istiyorum bu sayede bana bir çözüm verirseniz çok teşşekür ederim



Evet benimde kilitli kaldığım nokta burası burdan ötesine gidemiyorum sizce ne yapmalıyım hangi komut ile bunu aşacağım Kullandığım sürüm Centos 5.5 64 bit versiyondur

Lütfen sunucu firmana sor şeklinde cevaplardan kaçınırsanız sevinirim amaçta zaten budur firma bana xdextop sağlıyor ama belli yüksek bir meblaya açık kaynak var ve bunu öğrenmek varken neden kısa yolu tercih edelim değilmi burdan bunu çözersem yağni grafik ekrana ulaşırsam daha sonra centos 5.5 için ve bizim için gerekli program kurulumlarını paylaşmaya çalışacağım şimdiden çözümleriniz için teşekkürler