tvshop adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yanılıyorsunuz. Siz evinize giren hırsızla değil, evinize girebilmek için kullandığı çalıntı arabanın sahibiyle uğraşıyorsunuz şu an. Linklerin sitede durup durmadığını mutlaka kontrol etmektedir. Ancak bu site sahibinin sesi çıkmadıkça bu linkler legal mi yoksa hac ked mı eklendi link alan kişi bunu bilemez ki. Avukat link ekleyen kişiyi yakar zaten onda sorun yok. Sorun link satışının normalde de legal birşey olmayışıdır. Yani forumun bu noktasında yapılan tüm işlemler kadar illegal olabilir sizinki de site sahibi açısından. Demek istediğim emin olmadan adamı yakmayın, boşu boşuna ah almayın. Hatta size başımdan geçen birşeyi anlatmak isterim. Aynı sizinkine benzer bir durum benim başıma geldi bundan 4 ay önce. Site sahibinden habersiz linkler eklenmiş sitesine. 2 tanesi de bana ait. Adamın sitesi zayıflama ürünleri v.s. satışı yapan tek sayfalık satış siteleri. Yani benim için bulunmaz siteler. Neyse linkleri aldığım arkadaş sizden iyi olmasına burada 50-60 işlem yapmış, %98 üzeri feedback e sahip bir adam. Muhtemelen ya bu hac ked işine yeni başlamış ya da hep yapıyordu ama alan kişiler bunu örtbas ediyordu. Neyse benim linkler eklendi, 15 gün sonra bana bir PM. Linklerin eklendiği sitelerin sahibi. Diyor ki sizin bu işte suçlu olmadığınıza eminim. Hatta siz benden daha fazla mağdur durumdasınız. Birkaç yüz liranızı kaptırmışsınız bu şerefsize. Ancak ben bu siteden satış yapıyorum. Bu yüzden bu linkleri kaldırıyorum. Ama sahibi olduğu bir başka siteye de ücretsiz olarak linklerinizi ekliyorum dedi.

Sizinki bir tarz, o arkadaşın yaklaşımı da bir başka tarz. Çok memnun oldum. Hatta bana link satan adamın tüm bilgilerini arkadaş ile paylaştım. Ve sonunda linkleri ekleyen kişi zamanında bu firmada çalışmış ve işinden çıkartılmış, site sahibinin de yakından tanıdığı biri çıktı. Sonra adamın canına okudular. Ama bana hiçbir şekilde zararı olmadı bu durumun.

Ve aynen kendisinin söylediğini söylüyorum. Linkleri izinsiz ekleyen şerefsizin teki. Onu ayırıyorum. Ama 2.sırada suçlu da biziz. Böyle bir adama güvenip site bilgilerimizi verdiğimiz için, daha önemlisi gerekli önlemleri almayıp sitemizi adam gibi koruyamadığımız, dışarıdan ulaşılabilir hale gelmesini engelleyemediğimiz için...

Kısacası çuvaldızı karşınızdakine batırırken iğnenin ucunu da azıcık kendinize batırmanız gerekli diye düşünüyorum.
ilk yorumuna istinaden sabah site adlarında ufak değişiklikler yaptım. Sitelerden birinin sabine mail attım. Umarım ilgilenir.