Bu 3. Sınıftan başlama olayı üniversiteler göre degil bölümlere gore degisiklik göstermektedir.Bitirdiğiniz MYO ile geçeceğiniz bölüm aynı olursa 3. Sınıftan başlayabilirsiniz,Ama farklı olursa almanız gereken bir cok ders olacağı için intibak olursunuz...

Mesela söyle ornek vereyim. Ben 2 yıllık fotoğrafçılık bitirdim diyelim DGS ile iktisat bölümüne geçiş yaparsam hangi üniversite olursa olsun 3. Sınıftan başlayamam.Cunku yeni geçtiğim bölümde görmediğim birçok ders var intibak döneminde olurum.