Devletin kendisini tekel ilan edeceği filan yok. Bu konu biraz hassas bir konu. İşi olmayan ve iş arayanlar suistimale açık oluyorlar. İş bulma vaadi ile çok kolay kandırılabilmektedirler. Devlet bunun önüne geçmeye çalışıyor sadece. Bu işle ilgilenenler denetimli kurumlar olması gerekmektedir. Yurtdışında da bu şekilde hizmet vermektedirler. Belirtilen miktar da çok fazla değil. Bugün basit bir Türk Telekom bayiliği açmak isteseniz maliyeti daha fazladır.
Ayrıca haberlerde geçen "EŞİNE DOSTUNA İŞ BULAN YANDI" gibi ifadeler medya oyununun bir parçasıdır. Habere ilgiyi çekmek için bu tür yollara başvurmaktadırlar.