Eğer bilgisayarının özellikleri iyi değil ve oyunları unutup sadece internet ve diğer kompleks olmayan programlarda işin var Ubuntu ya da diğer bir Linux tabanlı işletim sistemi öneririm. Baştan hep akılda soru işareti olur onu dert etme kısa sürede alışıyor insan Ubuntunun masaüstlerine göre çeşitli versiyonları vardır kubuntu,xuubntu, lubuntu gibi. bunlar gene aynı işlevi görür ama görselden kaçarak bilgisayarını yormaz. MSN gibi programların kesinlikle alternatifleri var mesela: KMess,Kopete,Pidgin,Emphaty,Amsn gibi... Ayrıcı Wine ile gene bilgisayarını Windows gibi kullanabilir basit programları yükleyebilirsin. Sisteminde bir süre sonra kasma meydana gelmez, ilk günkü gibi performansla kullanırsın.Linux candır