Teknik olarak bir banka hesabına 8.000TL ve üzerinde para girişi olursa, Merkez bankası bu hesaba ait verileri Maliye Bakanlığı ile Paylaşır.

Eğer bu Hesap sahibi bir şahıs şirketi ise gelen paranın kaynağını Maliyeye bildirmekle yükümlüdür. Şahıs bu paranın kaynağını ibraz etmez ise, bu paranın %20 si gelir vergisi ve %18 miktarı KDV olarak alabilir.

Özetle: Teorik olarak Kazandığınız her 100TL nin %38' i devletindir.
Bu dünyanın her ülkesinde aynıdır ama sadece oranlar farklıdır.

Arkadaşın sorusuna gelince. Eğer tek seferde 20.000TL hesabına girdi ise ve para yurtdışından geldi ise, mali takibe alınmışsındır.
Bu paranın %38'i devletindir yani 7600TL si devlete ait bir paradır.