norabilisim´isimli üyeden Alıntı adlı üyeden alıntı:
- etinin ve kemiğinin bizim olması. köle istiyorsan afrikaya koçum. 300 lira da çok feci büyük para ben hazırım gelmeye. paran var diye insanları aşşalamaya gerek yok. 300 lira vereyim sus
ey be arkadaşım sen sanırım yaş olarak pek bir erdemliğe erişmemişsin o köle olmak değildir o eskiden bizleri bir yere çırak verdilermi usta eti senin kemiği benim derlerdi bu sayede etini kaptırmamak isteyen çırak adam gibi çalışır usta olurdu ve işininde erbabı olurdu size ufak bir fıkra anlatayım erzurum yöresinden
annesi oğlunu götürüyor bakır tepsi yapan ustanın yanına neyse çocuk gidiyor bir iki hafta işe bir gün bakıyor ustası gelmedi akşam evlerine gidiyor kapıyı çalıyor annesi kapıyı açıyor usta diyor sizin oğlan işe gelmedi hayırdır sorunmu var kadın başlıyor anlatmaya usta bizim oğlan işi öğrenmiş nasıl demiş saçı alıyorsun ediyorsun yassı kenarlarını kıvırıyorsun oluyor sana tepsi usta şaşırarak diyorki hem kendi öğrenmiş kalmamış birde annesine öğretmiş..