Arkadaşım 92liysen 18 yıl bitmiş gitmiş 19. yılını yaşıyorsun. Ama biz hep biteni söyleriz millet olarak. Ehliyet için de 18 yaşını doldurman gerekiyor. yani 2010-1992=18 (bitmiş=dolmuş)
Olay bu kadar basit...
2010-1992=18
Bu kadar basit değil. Ayın ve hatta gününde önemi var.
Misal 1 Kasım 1992 doğumlu birisi yarın yapılacak ehliyet sınavı için başvuru yapamazdı. 1 Kasım 2010 tarihinden sonra ehliyet başvurusunu yapabilir. Yani 2010-1992=18 olunca bitmiş, dolmuş olmuyor. 2010 senesi içinde doğum gününü kutladığında dolmuş oluyor.