Ben araba - galeri işi düşündüğünüzü görmemişim. Kesinlikle girmeyin derim. Hatta bir markanın bayisi olmayı bile düşünmeyin. Dünyada uygulanan tüm liberal modellere baktığımızda bayi sistemleri ya da ikinci el araç sistemleri, araçlar için alternatif model sayısı arttığından kar marjları hızla düşüyor. Bu da git gide merkezden satışı getiriyor. Onunda dışında ikinci el galerileri ise artık alışveriş merkezleri gibi şehir dışına itilecek ve çeşitli sorumluluklar getirilecek. Tıpkı ABD de görülen şehir dışındaki büyük ikinci el araç satış parkları oluşacak. Onlarında kar marjları hizmet kalitelerini arttırmaları ve çeşitli liberal politikalar sonucu rekabete girmeleri gerektiğinden çok daha hızlı düşecek. Zaten üçüncü dünya ülkelerinde alıcı profilini düşünürsek, sıfır ve garantili araçlarla rekabet etmeleri imkansız hale gelecektir. Bu konuda bir kaç büyük kasko şirketi ya da yine marka sıfır araç satan bayilerin ikinci el alternatifleri dışında ahım şahım iş olacağını hiç zannetmiyorum.

Arsa tavsiyem ise, "tarla" özelliği de gösteren parsel araziler üstüne. Tarla özelliği olmayan, cevher, maden vb. içeren araziler ise yine merkezin kontrolünde olacak ve istimlak vs. uğrayacak ya da kısıtlı sayıda alıcı talebi olacak. Tıpkı bor içeren araziler gibi. Başınız bunlarla belaya bile girebilir çünkü işleticileri uluslararası mafyalık yapan devletlerdir. Onu da hiç tavsiye etmem.

En iyi bina dikilebilecek tarlalar.