Sanırsam en manyağınız benim
Evimde ufak bir network barındırıyorum. Yani ev için pek ufak değil ama.

ADSL hattının upload değeri en yüksek 1 mbit, ondan 8mbit yerine 4mbit/1mbit
olan paketi tercih ettim.
Cisco 877 router mevcut. 600 kVa x 2 UPS var. Enerji harcaması daha düşük
olduğundan ATX kasa yerine eski bir notebooku dönüştürdüm. Hem pilide
UPS harici 1 saat daha enerji sağlıyor sunucuya.
Ekranını filan çıkararak gayette iyi oldu

AMD 1.6 Ghz, 1 GB RAM mevcut. Site filan barındırdığımdan değil ar-ge
alanı ve 1 adet wordpress blog mevcut (150~ tekilli).

Söyleyebileceğim en iyi şey sunucu performansından daha çok
router performanslı olması. Normal bir modemde hemen yorulur ve yavaşlama
kopma yapar. Ciscodan önce normal modemlerde kullandım Zyxel, Airties
vs. dediğim problemler hep oldu 1-2 gün içinde sürekli modemler
down oluyordu.

Cisco ile network bağltanısı 45 güne kadar kopmuyor. Ki 45 günde benim
yüzümden değil telekom sanırsam kendi sistemini 45 günde bir rebootluyor.
Çünkü baktığımda ADSL bağlantısının kapandığını görüyorum


Cisco


Aynı zamanda sunucu üzerinden munin ve mrtg ile hem evdeki hemde diğer
sistemlerimide takip ediyorum.

MRTG ile Cisco bağlantı grafikleri
1 Günlük:

1 Yıllık: