Arkadaşlar son zamanlarda bu konuda çok soru geliyordu.Herkeze ayrı ayrı yanıt vermek istemediğim için bu konuyu r10.net'te özel yazıyorum.İlk önce önemli olan içerik ve backlinktir.Bu url yapıları çok az seo ya etki eder.Backlink 3x etki ediyorsa içerik 5x url yapsıda 1x eder(Deneyimlerden yola çıkarak veriyorum bu sayıları).
Şimdi konumuza gelelim.Öncelikle urller ile domain arasında az url olmalıdır.Dinamik urller size statik urllere göre daha avantajlı yapacaktır.
Konularınıza sub-folder yani alt-klasör eklemekle uzatmak ancak şöyle yaralıdır.Kategori ile konu urleleri arasında ortakkelimler geçiyorsa bu sizin yararınıza olacaktır.Örnek:
r10.net/google-optimizasyon/xxx-google-icin-seo.html gibi.
Ancak arama yapanlar "google optimizasyon için seo" diye ararsa şu url sizi daha ileri götürür.
r10.net/google-optimizasyon/xxx-seo.html
Soru: xxx nedir?
Yanıt:xxx genellikle forum betikleri seo modüllerinin eklediği sayıdır.Seo ile alakası yoktur.
Urller 3-4 kelimeden oluşmalıdır.3-4 kelimeden oluşması Google ve ya diğer arama motorlarında arama yapanların en fazla o kadar yazacağı içindir.Tabi ki Google'ın kelime kısaltmalarını tanıdığı uzatmalar yazılabilir.Bu sayede özgün urller elde edebilirsiniz.
Özgünlükten bahsettim yukarıda böyle devam edelim.Title özgün olursa sizi google ilk sayfada yer verecektir.Tabi konu anahtar kelimeniz deki siye şapka seocular varsa o sizi aşağı düşürür.Ancak her ya da geç hakettiğiniz sıraları alacaksınız.Tabi diğer seo faktörlerinide göz önünde almanız gerekir.
Başlık ile url uyumlu olmalıdır.Bu sizin arama motoru sonuçlarında daha iyi yerlerde sonuç verecektir.
Url uzantısının önemi yoktur ama kısa olması daha kolay indexlenmenize yardımcı olacaktır.
r10.net/konu/ mu r10.net/konu.html mi diye soracak olursanız bence r10.net/konu.html çünkü kısalık önemli demiştim.r10.net/konu/ yapısını google r10.net/konu/index.html olarak görür.2si arasında çok bi fark yoktur.2 yapıyıda kullandığım zamanlar olmuştur.