Ben veritabanı programcılığı okuyorum yani bahsettiğim program dilleri ile programlar yapabiliyorum fakat çalıştığım yer internet hizmetleri üzerine hizmet veriyor burada asp kullanmam gerekiyor. Bence ikisinide öğren. VB.net den başlarsın öğrenirsin mantığını kavradınmı asp hakkındaki olayları anlaman zor olmayacak. Biz şirkette otomasyon olarak crm denen birşey kullanıyoruz. Yapan firma internet üzerinden otomasyon sistemleri yazıyor. Fakat eski kullandığımız sistem masaüstünde çalışıp online olarak internete veri gönderiyordu. Örneğin eksiden bilsa vardı şimdi eokul var. Olay bu. Bence ikisinide öğren. Ama hangisini ilk öğreneyim dersen bence masaüstü programlamadan başla. Çünkü asp yi öğrenmek ihtiyaçlarını karşılamaz. Aynı zamanda hem html hemde css bilmen gerekiyor.