Bu yorumu yazmak artık şart oldu.
Bu cihazı lüzumsuz ve gereksiz kılan temal neden tasarımsal olarak gerçekten iyi olmasıydı, cihazın şöyle bir artı ve eksilerini yorumlasak göze çarpan ilk şey cihaızn artılarda tsarımsal özelliklerini bol olması eksilerdeyse sistem özelliklerinin az olmasıydı.

Cİhazda bulunan en temel özellikleri
Wi-Fi
3G
16GB, 32GB ve 64GB flash bellek
Aynı bir cep teleofnı gibi takvim, müzik çalar, video(oynatma), fotoğraf gibi özellikler oluyor.

Kardeşim ben bu cihazın özelliklerin aynısını varolan cep telefonumda ve aynı çatı altından bulunan ipodda bile bulabiliyorum yani ilk bakış açısıyla bu cihazı farklı kılan birşey yok. Ülkemizde buna benzer var olan dokunmatik bilgisayar bulunmadığı içni kullanımda verdiği zevk yanımıza kar kalıyor ki bu kar için bile bu kadar fiyat vermek gereksiz.

Cihazın eksilerine baktığımız zaman Flash desteği'nin olmaması çok çok büyük bir ayanlış, böyle bir cihazda nasıl olabilirde Flash desteği olmaz, ne olursa olsun Flash desteği hiç bir cihaz mükemmel olamaz, illaki bir yerde patlayacaktır. Kamera olmamasıda bu cihazı fakrlı kılmıyor, tamam wifiyi tüm herkez kullanmaz ama artık Usb portu desteği tüm cihazlarda gerekli oluyor çünkü arıtk vatandaş cep telefonları aracılığıyla Usb portu alışmış. Belki wifi kimse için önemli olmasa da Usb portu öneli ! bunu yerine var olan bluetooth biraz olsun buaradaki açığı kapatıyor. Birde artık böylesi bir cihada HDMIçıkışı çıkışı olmaması ayrı bir sorun artık tüm televizyonlar yavşca bilgisayarlar HDMI desteği sunmaya başlarken bu buna hiç yakışmadı. Ve bir de son olarak cihazd avar olan standart 3G, günümüzün 3G devrimine yakışmamış.

Ben teknoloji hastası her alanda teknoloji kullanan birisiyim ki kullanmayan bilmez derken yine söylürum ki bu cihaz özellik olarak bir şey ifade etmiyor. Sadece zevki içnide ben bu cihaza bu kadar para vermem. Teknolojide akıllı üretim her yere sığabilen küçük olan bir cihazın taşıyacağı asktra bol özellikli birşey olması beni baştan çıkartır buna bir örnekte iphona.

Ayrıca şunuda belirtiyim ki cihazın şajrı 10 saat dense de, ilk piyasay çıktığında aldığı şajr şikayetleri akıllara kazındı.

Yine soruyorum bu yorum yazanlara niye bu cihazı almalıyız ?Ben bu cihazı alırsam sadece tasarımı ve havası olduğu için alırım !

Ayrıca tabi çok abartmayalım ki bu cihaz taşlada kıyaslanmaz orası ayrı.