NixNetwork adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Öncelikle RAM kullanımına bir bak % kaç durumunda diye.
Ardından MySQL'deki işlemleri kontrol et Locked şekline geçmiş veya
5-6 saniyeden daha uzun süredir işlem yapan varmı diye
Apache Status'a bak MaxClients değerine ulaşmışmı?
Yani sayfadaki noktacıklı kısım tamamen dolmuşmu harflerle ?
Disk kullamına bak yüklü bir şekilde disk kullanılıyor olabilir.
Birde WHM'in Plugins kısmından munin kur sistemi bir
süreliğine ayrıntılı takip et nerden geldiğini çözmek için.

Bu arada load bukadar yüksekken sunucuda müthiş bir yavaşlama
olması gerek oluyor mu ? Olmuyorsa exim işlemlerine de bir bak.
Eğer domainlere saatlik mail gönderim sınırı koymadıysan ve
spam yaptıysa biri exim yüzlerce işlem açmış ve loadı yükseltiyor olabilir.
Bu durumda load çok yüksek gözükür ama makine yavaşlamaz pek.
Cok guzel seyler anlattin hocam, ama ben nasil yapilcaklatini anlamadim munin bunu yaparim ve muthis bir yavaslama zaten mevcut yavaslama olmasa sorun degil 200 lerede ciksin ama fena yavaslama var sitelerimi kontrol edemiyom :S Ram kullanimim 6 gbdan assa inmiyo. Munin kurdum nerden bakcam ona ve neyine bakcam ?