Merhaba.Ben Sosyal Bilgiler Öğretmeni'yim.Tabii ki memleket şartlarından dolayı KPSS ile uğraşmaktayım.2008 mezunuyum.KPSS taban puan 80.Fizik Öğretmenliği ile ilgili arkadaşlar yazmış zaten.Durum onların anlattığı gibi.Eğer illa ki öğretmen olmak gibi bir hedefin varsa sana Okul Öncesi Öğretmenliği yada PDR (Rehber Öğretmen) bölümlerini tavsiye ederim.Bu bölümler gerek Avrupa Birliği uyum süreciyle alakalı gerekse dış nedenler (son Siirt'teki tecavüz olayını çözenin rehber öğretmenin olması) sebebiyle MEB'in en çok alım yaptığı bölümler.İlla ki fizik yazıcam dersen de benim gibi mezun olduğunda ücretli öğretmenlik (yada ücretli amelelik) yapıp asgari ücrete talim edebilirsin.Biz üniversiteyi kazandığımızda bu kadar fena değildi ortalık o yüzden tercihlerinizi yaparken herhangi bir bölüme kapağı atıp üniversite okuyayım diye düşünmeyin.
Ayrıca bilmiyorum şu anki üniversiteye giriş sınavındaki sistemi ancak bizim zamanımızda Fen Bilgisi Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümlerinin üniversiteye giriş puanları aşırı yüksekti.KPSS ile atama açısından da kötü durumdalar.Hani puan çok bu bölümlere gireyim diye düşünürsen de mezun olduğunda sıkıntısını çekersin.
Umarım iyi bir yere atanırsın.
evet. özellikle okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi bölümü asla işzsiz kalmaz.
Şu an müthiş açık var. KPSS o kadar düştü ki 50 puanla atandı arkadaşlarım şimdi sözleşmeli öğretmenler.
Ve bana göre en fazla maaş alan öğretmen branşı bunlar. Ek dersleri çok. Kız kardeşim de Okul öncesi öğretmeni. o baş vurmuyor. Milli eğitimden arıyolar gel açık var ders ver diye. kpss çalıştığı için görev almıyor. az önce Ankaradan aradılar yine, özel eğitim merkezinden iş için çağırdılar. Maaş 2k dediler de ben inanmadım max. 1,5k öderler ama yine de zamanımız şartlarında iş iştir...
İşin zor tarafı: Çocuklarla uğraşmak çookk zor. Sabır ve yetenek lazım