PheNo, evet dediğin gibi /bin/bash olarak ayarlanmış dediğin gibi /sbin/nologin yazınca giremiyor ama bu seferde bazı panel üzerinden yapılması gereken işlemler yapılmıyor, bu yüzden ssh girişini açık bırakmam gerekiyor. peki biri bu yetkiyle ssh ye girse sunucuya bir zarar verebilir mi ?
Iyi ayarlanmis bir sunucuda herhangi bir zarar veremez. Ssh yetkisi yine de tehlike yaratabilir. Cpanel kullaniyorsan "Manage shell access" gibi bir bolum olmasi lazim; buradan kapattiktan sonra panel islemlerinde herhangi bir engel var mi bak bakalim. Yine sorun olusuyorsa ayni bolumden jailshell ozelligini aktif et; kisitlanmis(derleyici kullanimi v.b) shell erisimi olur.