5 birin olsun ortalaman 2,50 nin üstünde olsun ortalama ile geçip sınava girmessin.
Yönetmelik şöyle diyor;
Dil ve Anlatım dersleri dışındaki derslerden başarısızlığı bulunan öğrencilerden yılsonu başarı notu; 2.50 olan öğrenciler ortalama ile sınıflarını geçerler.
Yukarıda belirtilen not ortalamasını tutturan fakat baraj ders diye nitelendirilen ( Dil ve Anlatım) dersinden başarısız olan öğrenciler bu dersten sorumlu olarak (önceki yıllardan sorumlu oldukları ders sayıları dikkate alınarak) bir üst sınıfa geçebilirler.