hocam yast control servisinde network ile alakalı bir kısım var ordan dhcp server ayarlarını düzgün ayarlaman lazım. bir de kullandığın versiyon eski hocam zaten net geldiğinde uyarı verir sana. onu da yast update ile güncellemen lazım. open suseyi geçen sene kullanmıştım baya güzeldir masaüstü için kullanmasıda kolay.