Zannetmiyorum ama bir sorun çıkarsa eğer sorunda onunla ilgiliyse banlarsa hakkı vardır yani.

Ama sorun çıkmadıktan sonra serbest

Bunu şuna benzetebiliriz, öncelerden pazar günü şikayet olmadığı sürece çalışmak serbestti, şikayet olursa cezada yiyebiliyorduk. (Bilmem anlatabildim mi)