Yıllık olarak o zaman yaklaşık olarak tüm masraflarımız (yiyecek ve sosyal yaşamı en asgarisi 200$'dan hesaplarsak ) 5400 $ yapıyor buda şu anki kura göre 8.040 TL yapıyor. Uçaktı falandı filandı rderseniz 10.000 TL'yi bulur. Yanlış hesap yoksa verileri siz verdiniz türkiyeden o kadar avantajı yok gibi...
Not: Konuyu baltalamıyorum sadece bilgi almak için yazdım.
Yurtta yaşacağınızı varsayarak konuşursak, aylık
200$ x 10Ay = 2000$ bu sizin burada geçireceğiniz
10aylık eğitim sürecinde harcayacağınız gıda ve sosyal yaşamın
ortalama tutarı.. Bugünkü kurla Türk Lirası karşılığı 2990TL'dir. Uçak bilet fiyatları gidiş dönüş ortalama 350$. Toplamda 1 kere türkiyeye gider gelirseniz (uçakla) toplam gıda ve sosyal yaşantınız da dahil harcamalarınızın tutarı 2350$ eder. Türk Lirası karşılığı 3,513TL eder.
Türkiyeden bence çok çok avantajlı burası. Çünkü burada ekstra bir dile ve türkiyede okunması zor bir bölüm okuma şansını elde edeceksiniz. Ayrıca sosyal çevre ve kariyer noktasında da bir basamak olarak düşünülebilirsiniz yabancı bir ülkede eğitim almayı.
Sadece 1 kişiden duyarak hareket etmeyin bence iyice araştırın okuldaki dershanedeki hocalarınızla uzun uzun konuşun sadece fiyatı ölçüt olmamalı eğer böyle birşey düşünüyorsanız çok boyutlu düşünmeniz gerekir.
Evet arakdaş kesinlikle haklıdır. Sonuçta fazla gelirli insanların tercih ettiği bir yer değil burası. Orta gelirlerle burada okuma fırsatını elde etmekteyiz bu yüzden çok iyi analiz etmelisiniz durumunuzu ve konumunuzu. İyi geliri olan adam, Türkiyede özel üniversite okur veya da ABD'de, Avrupada bir yerde. Burası türkiye standartlarına göre
orta gelirli insanların tercihi.