Yahu niye boyle seylere kafa patlatiyorsunuz? Yok inonu sunu satti, bilmem ne ne yapti.... Sallayin gitsin yahu. Bunlarin hepsi olmus insanlar. Bize faydalari yada zararlari dokunmaz. Olmus adamdan kimseye zarar yada yarar gelmez. Hepsi bir sekilde zamaninda devlet yonetiminde gorev almis, iyisiyle, kotusuyle biseyler yapmislar. Bu adamlari hepsi politikaci, hepsi dereyi gecerken ayiya dayi der, nabza gore serbet verir. Veremezse zaten politikaci olamaz. Herhangi bir politikacinin hayatina bakin, hayatinin farkli devirlerinde iyi dedigi seye, sonradan kotu dedigide olmustur. Buna Ataturkte dahil. Demirel zamaninda sunu demisti: Kendi yalanina inanmayan politikaci olamaz. BU is bu kadar basit.
Bunlari tartismanin simdi kime ne faydasi var? Olan olmus, biten bitmis, elemanlarin hepsi hakkin rahmetine kavusmus. Birakin devleti, vatani, sunu bunu kurtarmayi, kendinizi kurtarin... Calisin, web sitesi yapin, para kazanin... Birakin kahvedeki pispirikciler vatani kurtarsin, siz kendi banka hesabiniza para yigmaya bakin. Bosverin politik isleri...
Ben acikcasi milletin turkiyeyi niye bu kadar sevdigini anlamiyorum. Ilkokula gidersin sinifta 50 kisi olur. Universiteye girersin, sinavla. Ise girersin, uc kurus para verirler. Devlet olur olmadik herseyden vergi keser. Dolandiriciligin bini bir paradir. Polisin onunde yaya kaldirimda size araba carpar, polis niye kaldirimda yuruyorsun, cekilsene der... Hicbir devlet dairesinde insan muamelesi gormezsin. Sokakta, dagda, bayirda her yerde insanlar saygisiz, cevresine karsi duyarsiz. Her taraf pislik icinde, yollar, evler, arabalar, insanlar.... Hersey anasinin gozu gibi pahali. Insanlarin cogunun kisiligi oturmamis, hemen hemen herkes kucuk daglari ben yarattim havasinda. Insanlarin cok fazla psikolojik sorunlari var. Olmasida normal, cunku memleket hic normal degil. Yukaridaki forumda arkadasin biri Ukraynada universiteye nasil gidilecegini anlatmis.... Calisin, para biriktirin, yurtdisina kapagi atin. Size saygi duyulmayan, yerde durmayin. Ukraynada belki cok fazla para kazanmazsiiz, ama kafaniz rahat olur, farkli bir ulke gorursunuz, yasamanin ne demek oldugunu anlar, Turkiyedeki gundemin ne kadar sacma oldugunu anlarsiniz. Ne var yani Turkiyede bu kadar? Memleket sanki sizin icin hayatiniz boyunca faydali birsey mi yapti? Bugun Turkiyede degil, Avrupada dogsaydiniz, hayatiniz cok daha rahat olacakti. Ne var yani Turkiyede? Neyin kavgasini yapiyorsunuz.... Memleket dunyadaki butun teknolojik devrimleri iskalamis, komple bize patlamis iste. Maca 3-0 geriden basliyoruz. Onun yerine maca 0-0 baslayacaginiz yere gidin. Siz belkide cektiniz, cocuklariniz cekmesin bu cileyi, izdirabi.
Zaten alti ustu 70 yil yasiyoruz, bakin keyfinize, rahat yasayin, guzel yasayin. Sallayin Turkiyeyide, onun cigeri bes para etmez politikacilarinida... Bakin kendi keyfinize...