Tecrübeme dayanarak söylüyorum;
Eğer konuşmak istiyorsan kursu falan boş ver orta seviyeye gelince ver elini amerika,ingiltere,avusturalya.1 yıl sonra rahatça anlaşabilecegin bir ingilzcen olur 3 5 yıl sonra gazeteleri rahatça okuyabilinir duruma gelirsin.(arkadaş çevresi ve bireyin elinde olan birşey)
Tavsiyem yurt dışına çıkman ,dil kursuna gideceksende bu şekilde yurt dışında gitmen senin için çok faydası olacakdır.