ben bir aralar forum işleriyle uğraştım her ne kadar forum işinden uzak durun deselerde pek fazla katılmıyorum. Şöyle ki forum mutlaka kadro işi yani ilk dönemlerde biraz kesenin ağzını açmak lazım post, bot vesaire için eğer arkadaş çevreniz var ise bu kısımı telafi edebilirsiniz ya da online süreniz bol ise sizde konu açmalısınız bıkmadan usanmadan mutlaka zengin içerik olmalı genel forumların olmazsa olmazı. Ayrıca işin seo kısmından anlamalısınız. iç seo ve dış seo kısmıyla bizzat ilgilenmeli ya da yardımcı bulmalısınız. En önemlisi zaman açısından yani emeklerinizin karşılığı için acele etmemeniz gerekli. Çok kaba olarak böyle daha sonra aktif üyeler kendiliğinden gelecektir ve zamanla artık isminizde oturmuş olacaktır. Forumlarda çok büyük eksiler linklerin kapatılması, mesajların kapatılması, sırf üye toplamak adına forumun sadece üyelere izinli olması, üye olunurken alakasız ve bir sürü gereksiz sorunun sorulması yani üye eğer forumu beğendiyse kendisi üye olur diğer türlü uğraşmaz kaçar. Bir diğer yandan dezavantajı arama motorları yeterli derecede konuları indexleyemez.
Bence genel forum tutar ama dediğim gibi çok büyük emek,sabır ve zaman alır. Eğer tutarsada sizin konu açmanıza ya da vesaire işlerle uğraşmanıza gerek kalmayacaktır. Konuları üyeler açar konuların denetimini ise moderatörler yapar. Uzun lafın kısası size pek fazla bir iş kalmaz. İşin reklam ve gelir kısımları ya da buna benzer kısımlarıyla sadece uğraşırsınız
Başarılar
çok teşekkür ederim WebDeveloper çok güzel anlatmışsın