Tüm kitaplarını bilmiyorum ama okuduğum sefiller romanı öyle böyle değil harikaydı. Okuduğum yaklaşık 500 sayfalıktı aslı 2 ciltmiymiş neymiş. Orjinal kısaltılmamışını okumayı düşünüyorum.
Bu arada sezai aydın gerçekten hem iyi bir oyuncu, hem iyi bir seslendirmeci.
Dar alanda kısa paslaşmalarda oynayan tüm oyuncular gibi oda harikaydı.
Sefiller, Notre Dame'ın Kamburu, Gülen Adam, İzlanda Hanı vs. mükemmel kitapları vardır. Ayrıca şiirleri de bir o kadar güzeldir. Şu şiiri okumanızı tavsiye ederim:
Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, mal mı çalmaktır?
Saadet çalmak hırsızlık olmaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mi olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş kurşun olamaz mı?