Hocam bu yedek subaylıkta şöyle bir muhabbet dönüyor.Mühendis değilsen boşu boşuna girme sınava çıkma ihtimali çok çok az doğru mudur? Bana göre saçma canım bu memleketteki lisans eğitimi sadece tekniğemi odaklı.İktisat bilimlerinden tutun idari bilimlerine envayi çeşitte lisans dalları var.Mühendislere ayrıcalık neden olucakki...
Yok sınav tamamen formalite seçmece yapıyorlar şans artık bir çok işletme mezunu olup asteg olarak yapan var aynı şekilde mühendislik mezunu olup kısa dönem yapanda var. Soruların hepsini doğruda bilsen, yanlışda bilsen bakmıyorlar bile sınava. Zaten bunlar son yedek subaylıklar yakında eşit askerlik iyice bastırıyorlar gelecek gibi duruyor. Herkes 6 aylık bekler 12 aya çıkması Türkiye'ye çok şey kaybetirecek. Askerlik kutsal ama bu bit yıl içersinde adam yeteneklernin bir çoğunu kaybediyor ne biliyim yabancı dil olsun, bilgisayar olsun, iş tecrübesi olsun geriye gidiyor. Bir şekilde denge sağlanması lazım, çok fazla beyin göçü olmasından korkuyorum 12 aya çıkarsa. İyi yerlerden mezun olmuş bir çok kişi direk yurt dışına çıkıp 3 yıl çalışıp 1 ay yapmayı tercih edebilir, bu 1 ay sonunda zaten artık o adam geri dönmez elin adamına hizmet eder.
Bence yedek subay adayları 4-5'ayda sabitlenmeli diğer 15 ay yapanlarda 12 aya düşürülmeli bence. Böylece prof. ordu ile verilen şehit sayımız düşer ağlayan analar azalır. Siyasi konular bunlar tartışmayım diyorum ama Türkiye'nin kaderi ile oynayacak milyonlarca gençin kaderini çizen kararlar bunlar.
Son olarak "vatan, millet, sakarya" mantığı ile -rep yağdırıcaklara şimdiden canları sağolsun (askere gidenlerin %95'nin duyguları böyle) ama bilsinlerki yeri gelince hepsinden daha milliyetçiyim yani sözde değil özde...