Eflatun'a iki soru sormuşlar.
Birincisi İnsanoğlu'nun sizi en çok şaşırtan yanları nelerdir demiş ?
Eflatun sıralamış;
- Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler, ne varki sonrada çocukluklarını özlerler.
- Paraları kazanmak için sağlıklarını kaybederler, ama sağlıklarını geri almak için para harcarlar.
- Yarından endişe ederken bu günü unuturlar, dolayısıyla ne bu günü adam gibi ne de yarını yaşayabilirler adam gibi.
- Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşarlar, ancak hiç yaşamamış gibi ölüverirler.
Sıra gelmiş ikinci soruya,
Peki siz ne öneriyorsunuz demişler Eflatun'a ?
Bilge sıralamış;
- Kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın, yapılması gereken tek şey sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.
- Önemli olan hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır...