Eflatun'a iki soru sormuşlar.

Birincisi İnsanoğlu'nun sizi en çok şaşırtan yanları nelerdir demiş ?

Eflatun sıralamış;

- Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler, ne varki sonrada çocukluklarını özlerler.

- Paraları kazanmak için sağlıklarını kaybederler, ama sağlıklarını geri almak için para harcarlar.

- Yarından endişe ederken bu günü unuturlar, dolayısıyla ne bu günü adam gibi ne de yarını yaşayabilirler adam gibi.

- Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşarlar, ancak hiç yaşamamış gibi ölüverirler.

Sıra gelmiş ikinci soruya,

Peki siz ne öneriyorsunuz demişler Eflatun'a ?

Bilge sıralamış;

- Kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın, yapılması gereken tek şey sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.

- Önemli olan hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır...