Phpde çoğu şey fonksiyonlarla yapılırken asp de tam olarak oop bir dil olmasa da nesnelerle yapılıyor.

örneğin phpde mail diye fonksiyon var.
mail(parametreler);
aspde ise mail komponentini kullanarak bir obje oluşturuyosun. o obje ile mail gönderiyorsun.
set mail=server.createobject("asd.asd")
mail.to="asd@asd.asd"
mail.from="asd@asd.asd"
mail.send()
gibi...

php daha zordur kanımca. ama c gibi dillerle uğraşan birine php daha kolay gelecektir.
ben daha önceden de vb kullandığım için asp ile yazıyorum.