Bu videoyu yapan arkadaşın alnından öpüyorum...

tungakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Umarım bu ülke iran gibi rejim yaşamaz.
Yaşamaz yaşamaz korkma... Ülkemin nasıl bir değişim yaşadığını okuyabilirsin aşağıda...

Lunapark’lardaki ‘dönen zincir’lere kadınları bindirmezlerdi.
‘Korku tüneli’ vagonlarına da, karı- koca değilse erkek ve kadını yanyana oturtmazlardı.
Meyhanelere ancak kelli felli adamlar girebilirdi. Bu mekanların mutlaka perdesi vardı ve dışarıdan içerisi görünmezdi.
İstanbul’un mutena semtlerinden Moda’da, Bostancı’da ‘Kadınlar Plajı’ vardı.
Bu plajlara ‘erkek- kadın’ girilemezdi. Yasaktı.
Açık hava sinemalarında ‘Dikkat dikkaaat… Sinemamızın sağ tarafı tamamen ailelere ayrılmış bulunmaktadır, tek gelen beylerin aile tarafına oturmaları yasaktır!’ anonsları yapılırdı.
‘Aile çay bahçeleri’ vardı. Bekar kızlar, erkekler alınmazdı. Aileleriyle geldilerse alınırdı. Yoksa girmeleri yasaktı.
İnsanlar ellerinde içki şişesi, uluorta dolaşmazlardı. Mutlaka bir gazeteye sarar, paltosunun koltukaltında gizleyerek evlerine götürürlerdi.
Tanımadığın bir mahalleden sağa sola bakmadan başın önde geçerdin. Eğer ‘kıpırdak’ olursan mutlaka yolun kesilir, ‘hüoop bilader kime bakmıştın’ diye sorguya çekilirdin.
Mahalleler tasnif edilmişti. Ermeni mahallesi, Rum mahallesi, Arnavut mahallesi, Çingene mahallesi.
Rum mahallesinden de geçerken başın önde geçerdin, yoksa ‘ızbandut’ denilen Rum gençleri yolunu keser, hesap sorarlardı.
Hanımefendiler çarşıya pazara çıkarken mutlaka başörtüsü takarlardı.
Bütün bunlar ‘Cumhuriyet Türkiyesi’nde yaşanıyordu.
İnsanlar, fukaralık dışında hayatlarından memnundular.

Edepsizleştikçe Medenileştiğini zannedenlere atfolunur…

Tehlikenin farkında mısınız...???