@sql ipb nin tr desteği yok denecek seviyede haksızmıyım.
phpbb3 ü test etmekten ötede hiçbir projemde kullanmadım sebebi ne 2 sürümüne nede 3 sürümüne ısınamamam yazılanlardan anlıyorumki iyiki ısınamamışım. 4 yıllık smf kullanıcısıyım 1.x sürümlerinde phpbb deki gibi upgrade ve updatelerde komple kurulan modlar v.s gidiyor tekrar kurmak gerekiyordu ancak yükseltmeden önce modları kaldırmaya gerek yoktu çünkü güncellemeler settings.php hariç tüm dosyaların tekrar yüklenmesi ve upgrade.php yi çalıştırıp tabloların optimize edilmesi mantığı ile çalışıyordu güncelleme sonrasında elinizde sıfır bir smf forum oluyordu 2.x sürümünde bu mantık aynen devam etsede ek bir özellik getirildi panelde eğer kullanılan sürüm son sürüm değilse son sürüme otomatik güncellenmek için bir link bulunuyor linke tıkladığınızda paket yöneticisinde modifikasyon kurma rahatlığında gerekli değişiklikler otomatik yapılıyor ve hiçbir mod/eklenti/tema zarar görmeden güncelleme yapabiliyorsunuz.