özelliğimiz olan "düşünme" yeteneği kaybetmiş veya bana öyle gözüküyo.
Bu konuya cevap yazmayacaktim, ama arkadasin son mesajindan sonra duramadim. Hocam, bir insan ne yaparsa yapsin o insana dusunme yetenegini kaybetmis, yada ******** vs denmez. Gorgu kuralidir. Benim arkadasimin 5 yasinda kizi var. Gecen gun okulda ne yapiyorsunuz diye sordum. Bir bir anlatti. Gorgu kurallarindan, insanlara saygi duymaktan, hocalarinin verdigi orneklerden bahsetti. Icimden ulen 5 yasindaki cocuga bunlari ogretiyorlarsa, bu memleketin sirti bin sene yere gelmez dedim. Cunku bizim memlekette "saygi" sadece otoriteye vardir, otorite yokken, saygisizligin haddi hesabi yok, internet ortaminda durum cok daha kotu. Uzulerek goruyorumki, dogum buyugum memlekette malesef bu konuda cok zayif...
Neyse, uzatmayayim. Benim yazima yaptigin yoruma, cevap verirdim, ama inan birseyin degisecegine zerre inanmiyorum, insansam bu vakkitte bile sana olan saygimdan (her ne kadar hakketmesende) cevap verirdim. Donme dolap gibi ayni seyler olacagindan, Allahin verdigi nefesi bosuna harcamamak lazim.
Hacklink: siteyi heykırlayıp, site sahibinin haberi, rızası olmadan
eklenen linktir.
Paralink
: siteyi herkırlamadan site sahibinin isteği ve rızası doğrultusunda para karşılığı
eklediği linktir.
Ben insanlari degerlendirirken sozlerindeki tutarliliktan yola cikarim. Her ne kadar insanlarin bazilari ile fikir ayriliklarim olsada, eger sozlerinde tutarlilik varsa, dinlemeye, anlamaya calisirim. Ama kimi insan vardir, sozleri ve davranislari farklidir. Onlardan uzak kalmaya gayret ederim.
Mesela senin yazdiklarina bakiyorum ve duz mantikla hareket ediyorum. Kisaca diyorsunki: hacklink
site sahibinin rizasi olmadan eklenen linktir. Anladigim kadariyla site sahibinin rizasi olursa(parali link) bu iste yanlis bir uygulama gormuyorsun. Yani sana gore ana sorun
site sahibinin rizasi olmamasi.
Google'da rumuzunu arattim. Bak karsima neler cikti:
1.
http://digg.com/users/Peksoft/history Digg.com'da insanlarin ekledigi konulara spam yapip, ***** icerikli sitenin linkini koymussun.
Sence sitenin sahibi bu linki gorse, benim rizam vardir, bu link burada kalsin dermi?
2.
http://peksoft.deviantart.com/?offset=0#comments Deviantart'ta insanlarin sanat eserlerini koydugu, ve sanatsal tartismalar yaptigi siteye 367 tane spam yorum gondermissin. Anlasilan
site sahibinin rizasi yokmuski yorumlarini spam olarak nitelendirmis.
Daha oncede dedigim gibi benim icin onemli olan tutarlilik. Kaldiki burda hacklinkide savunmuyorum. Bende ***** isinden hacklinklerle rekabet edemedigim icin ciktim. Ama hicbir zaman kalkip hacklink yapan sudur, budur vs demem. Cunku piyasa bozuk. Ben ne yaparsam, duzeltemem. Ayni zamanda black hat seo yaparak, bazi sitelerin gelirlerini olumsuz yonde etkiledim. Cok kisinin hakkini yedim, bu acidanda vicdanen rahat degilim. Pislikleri ben bilerek yaptim. Gicik kaptiklarimada hala pislik yapiyorum. Yaptigim dogru degil, dolayisiyla baskalarini piyasanin kurallarina gore oynadigi icin suclamayamam. Cunku bu tutarsizlik olur. Hacklink almayida biliyorum, alan insanlari nerede bulacagimida biliyorum. Bu linklerin siteleri nasil ucurdugunu defalarca gordum, satin aldigim sitelerin bazilarindada bu linkler var. Ben ileride basima buyuk is acma ihtimali oldugu icin hacklink isine pek sicak bakmiyorum. Ama yapanada karismam. Google'un sorunu. Gerci pek google'unda taktigini sanmiyorum ama neyse...
Sen insanlari site sahibinin rizasi olmadan linkler aldigi icin sucluyorsun. Hadi suclaman dogru diyelim...
Peki, niye insanlari sucladigin seyi yapiyorsun? Yani bu tutarsizlik niye? Belki mantikli bir aciklamasi vardir, umarim yaparsin...
Yukarida defalarca soyledim. Ainesi istir kisinin lafa bakilmaz. Senin laflarinla yaptiklarin pek ortusmuyor. Tutarsizlik var.
Biri cikip deseki, ben Google kurallarina uydum, backlink almadim, satmadim, hacklink isine hic bulasmadim, hacklink alanlar benim hakkimi yedi. Ona kimsenin sozu yok. Cunku kendi icinde tutarli. Ama zorla link alip, sonrada hacklink yapanlara hakaret edene "dinime kufreden, musluman olsa" denir.