konu idlerinin ve başlıklarının tutulduğu tabloya yeni bir sütun eklemen lazım url ya da sef diye. bu sef de sütununda da başlığın türkçe karakterleri olmayan, boşluk yerine tire kullanılmış hali yer almalı. mesela başlık "türkçenin kullanımı" ise bahsettiğim sütun "turkcenin-kullanimi" olmalı. daha sonra htaccess den yönlendirmeyi de bu sütuna göre yapıcaksın. tabi scripti de id ye göre değil de bu sütuna göre sorgulama yapacak şekilde düzenlemen gerekiyor. bu arada aynı başlığı kullanabilme ihtimali olan yazılara değinmiyorum bile

.