php de master page yerine template sınıfları var ve bence masterpage den daha iyi yapıyor işini. amaç bölüp parçalamaksa smarty bu işi biliyor (:
debug mu ? eskiden debug mu varmış (: debug bizim işimiz
3. maddeye gelirsek, bu işi php için yapan sistemler de var. misal visual studio 2008 in eklentisi olan vs.php ve kendi başına bir program olan rapid php bu işi yapıyor ama php yazmak demek notepad de kodu açıp bütün projeyi derleme gereksinimi falan duymadan 10 sn de küçük değişikliği yapmak demek (:
php nin gerçek bir ide ye ihtiyacı var açık kaynakçılar bir ide yapamıyor anlaşılan