Öncelikle;
arkadaşlar sadece piyasaya bakın tamam herkezin alışkanlıkları var ama şuan isim yapmış meşur sitelerin hangisi asp.net??
php olanları saymıyorum bile

yada python
web için en iyi dil ve sadece web için geliştirilen dil php dir. bunu anlayan ve opensource felsefesini kavrayan insanlar zaten alanında ve yaptığı işlerde uzmandır.
karar sizin.
facebook, şuan üzerinde yazdığımız sistem r10.net(vb), google(python)...
bence bunların en büyük örneği aslında google dır. google linux altyapısyla çalışır. windows un arama sistemleri google göre daha yavaştır ve bir sitenin google da 10 sayfası indexliyse bing de 5-8 sayfası indexlidir. yani google daha fazla içeriğe sahipken daha hızlı olmayı başarabiliyor. işte bu opensource un gücü (:
birde düşünün, facebook asp.net olsaydı

kabus gibi olurdu heralde
asp.net(c#) ve php de kullanıyorum.
php yi kendi projelerimde, asp.net i ise çalığtığım şirket projelerinde kullanıyorum. asp.net kullanmamın tek sebebi işleri hızlandırması.
asp.net ciler ne kadar daha hızlı olduklarını iddia etselerde hiç bi zaman php&mysql kadar hızlı olamamışlardır. bunun örnekleri şu kocaman internet dünyasında mevcut. ayrıca php'nin en büyük avantajlarından birisini platform bağımsız olmasıdır. php yi alıp linux da da çalıştırırsın, windowsta da. ama alıp .net framework u redhat de çalıştır bakalım (: diğer bi avantaj ise lisedeki hocamın deyimiyle "herşey mümkün" (: bugün asp.net ajax ile yapılmış bi uygulamadaki hatayı düzeltmek için çok uğraştım. ama çözemedim. belkide çözülmesi mümkün değil. çünkü asp.net de koda bi yere kadar müdehale edebiliyosunuz. yani ekranda gördüğünüz şeyler tamamen kontrolünüz altında değil. oysa php de öyle mi? (:
son bi avantaj ise bu gayet açıktır ki;
php;
<a href="<?php echo $_GET["Adres"]; ?>">Git</a>
asp.net;
<asp:HyperLink ID="link" runat="server">Git</asp:HyperLink>
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
link.NavigateUrl = Request.QueryString["Adres"].ToString();
}querystringden gelen linki almak için yazdığımız satır farkı (:
burdaki 2 husus ise;
"<asp:HyperLink" komutunun çalışması için html e dönmesi gerekmektedir. bunun için ise bu kodun .net framework tarafından yorumlanması gerek. bu ise fazladan 1 adım anlamına geliyor.
sonuç olarak elde edilen çıktı ikisinde de
<a href="query_string_den_gelen_adres">Git</a>
şeklinde olur ama .net bu çıktı için daha fazla zaman harcar.
gayet açık ve net değil mi aslında?
hatam olduysa affola.