Kurulumdan sonra, dikkati çeken ilk şey yeni, yaratıcı duvar kağıtları oluyor. Üstelik slayt masüstü özelliği de eklenmiş; her temanın yaklaşık 5 adet duvar kağıdı var, seçtiğiniz temaya göre belli aralıklarla değişiyor. Ve gerçekten sıra dışı duvar kağıtları mevcut. Toplamda 6 yeni tema eklenmiş. Hepsininde ses efektleri, renkleri… birbirlerinden farklı. Ses efektleri de gerçekten mükemmel yapılmış…
Yeni görev çubuğu da dikkat çekiyor. Küçük simgelerin üstüne geldiğinizde küçük önizlemelerini görüyorsunuz; sağ tıklarsanız ise “Tüm Pencereleri Kapat, Bu Programı Sabitle” gibi seçenekler karşınıza çıkıyor. Üstelik Windows 7′nin Windows Live Messenger desteği de işlerinizi kolaylaştırıyor; Görev Çubuğundaki WLM simgesine sağ tıkladığınızda “MSN Giriş Sayfasına Git”, “Posta Gelen Kutusu, Durum değiştir, Oturumu Kapat” gibi özelliklerle karşılaşıyorsunuz. -Daha fazlası için sağdaki resmi inceleyebilirsiniz- Vista’nın aksine isim yerine sadece simge gösterimi de Görev Çubuğunda yer kazancı sağlıyor. İlk girişte alışmak zor gelse de, yeni çubuğa iki günde ısındım
Uyumsuzluk sorunu da hiçbir programda görmedim. Vista’da, XP’de çalışan tüm programlar Win7′de de çalışıyor. Şuana kadar sadece HP Yazıcı driverlarında uyumsuzluk sorunu yaşadım. Onun da çözümü zor olmadı; Özellikler>Uyumluluk>Windows Vista ayarı. Ayrıca oyunlar da sorunsuz çalışıyor; şuana kadar GTA IV, COD 5 ve Assassin’s Creed oyunlarını denedim bir sorunla karşılaşmadım. Bir de çoğu marka, ürünleri için win7 driveri da çıkarmış durumda. -örn: ATI Raedon Serisi için beta da olsa win7 driver mevcut.-
Tüm Forumlardan ulaştığım ortak bir görüş vardı; Windows 7′nin, Vista’nın tamamlanmış hali olduğu. Bu gerçekten doğru bir teori. Bu nedenden olsa gerek, teması, grafikleri Vista ile hemen hemen aynı. -Win7′de de Aero arayüzü ve temaları ile karşılaşıyoruz-
Performans bakımından da Vista’dan kat kat üstün bir sistem. En basitinden GTA IV’de Vista ile 30-35 FPS civarı alırken, Win7 ile 51 FPS aldım. Aklınıza takılmasın: aynı kasa, aynı driver sürümü, aynı patch sürümü. Win7 ile Vista arasında performans bakımından da dağlar kadar fark var. Ha bir de, CPU ve RAM kullanımı en aza indirilmiş. Vista da CPU kullanımı %20′den aşağı inmezken; Win7′de boşta %1-2 arası, yük altında %6-30 arası gidip geliyor. Çok hoşuma giden bir şey de Vista’da Media Player 2-3 dakika arasında açılırken, Win7′nin orjinalinde gelen Media Player 2-3 saniye arasında açılıyor
Test için Kullanılan Sistem-
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.40 GHz CPU
HIS 4850 IceQ 4 Turbo 1 GB ATI Ekran Kartı
Corsair XMS2 4 GB 1066 MHZ
Kafanıza takılan soru olursa cevaplamaya çalışırım. Kaynak