Asp w3c firmasının değil Microsoftun.
Evet bu işin fanatikliği olmaz ben sadece kod yazacak editör yok yorumuna cevap yazdım aksine bayağı var asıl bu işi fanatikleştiren sizsiniz.
Bende Asp.net kullandım fakat phpye geçtiğimde kendimi daha rahat hissediyorum.
Bir fonksiyon eklerken bile import System.cart.curt diye eklemiyorum
Mesela phpde md5($string); veya sha1($string); fonksiyonları ile şifreleme yapabiliyorum.Ama asp.nette gel görki daha uzun.Asp.net daha çok kod yazdırıyor ayrıca platform bağımlı. Ben phpyi her türlü platformda koşturabiliyorum.Ayrıca maliyet bakımından da phpnin ezici bir üstünlüğü var.Parası olan platform bağımlısı olur parası olan daha fazla kod yazar karar sizin.