Öncelikle geçmiş olsun. Ürünü ne şekilde aldın. Bir web sitesinden mi? Yoksa forumlardan isme havale şeklinde mi? Ayrıca ödeme nasıl yapıldı. Kredi kartıylamı havale ile mi? Web sitesinden aldıysan işin biraz daha kolay. Benim başıma geldi. Hatrı sayılır bir site ödeme yapıldıktan sonra bugün gönderiyorum yarın gönderiyorum derken ortadan kayboldu. Piyasayı dolandırıp iflas ettiğini öğrene ne kadar yaklaşık 2 ay geçti. Ödemeyi kredi kartıyla yapmıştım. Bulunduğum şubeyi aradım geçmiş olsun yapacak birşey yok dediler. Kanmayıp müşteri hizmetlerini aradım. Biraz ısrarlı davranıp durumu anlattım. Para ertesi gün geçici olarak hesabıma yansıtıldı bir hafta sonrada takibin başladığına dair yazılı bilgi adresime geldi. Yaklaşık 1 ay sonra da olayın lehime sonuçlandığımı gördüm. Bu esnada öğrendiğim bişey var. Tüketici web sitesinde sipariş verdiğinde para naklini yapıyorsa hizmet için para ödemiş sayılmaktadır. Hizmetin sonunda kanunen tüketiciye fatura kesilmeli web tabanlı siparişlerde (download vs hizmetler hariç) tüketici itirazında satıcı kargo irsaliyesi ile ürünün tüketiciye ulaştığını kanıtlamak zorunda. Ürün tüketiciye ulaşsa bile itiraz durumunda kanıtlayamıyorsa haksız duruma düşermiş. Benim param bu yüzden geri iade edildi. Firmanın hesabına geçen para vardı ama adıma kesilen fatura veya kargo fişi yoktu. Yani para alınmış hizmet verilmemişti.
Bilinmeyen diğer bi konuda havaleden sonra paranın geri alınamayacağı. Bu konuda da şubeler tüketiciyi yanıltıyor. Şube yerine müşteri hizmetlerini arayıp bira ısrarlı olursanız. Havaleyi geri çekme emri verebilirsiniz. Ben 24 saat içinde diye biliyordum ama son araştırmamda sürenin bir önemi yokmuş. Yeterki aktarılmış para hesaptan çekilmiş olmasınmış.
Umarım yardımcı olabilmişimdir. Tekrar geçmiş olsun.