şu bir gerçek ki artık forum açmayı düşünen kişi direk vBulletin kuruyor. Çünkü rahatlıkla 4-5 ay boyunca onu kullanabiliyor. Bu alışkanlık haline döndü. 4-5 ay sonra artık lisanslar alınıyor yola devam ediliyor. Piyasadaki çöplük hale dönmüş forumlar genelde lisanssızdır.

Ancak önce ücretsiz bir forum sistemi düşünüyorum diyorsanız MYBB öneririm. PhpBB de SMF ye nazaran daha iyidir. SMF yi tavsiye etmem açıkcası.

Ancak bunların alayına fark koyan , forum sisteminin babası vBulletindir.