Belli bir miktar artışının ardından hisselerin bölünerek fiyatlarının yarılanmasına ve hisse adedinin 2 katına çıkmasına bölünme değir, genelde aşırı değerlenen kağıtlarda yapılır, neden yapıldığı konusunda ise bir fikrim yok.

Örnek: diyelimki elinizde A firmasına ait 50 lot hisseniz var ve toplam değeri 100 tl yani bir lot hisse 2 tl. Bu kağıt bölünüyor lot sayınız 50 den 100 e çıkarılıyor ve lotların değeri 2 liradan 1 liraya iniyor yani matematik olarak kazanç yada zararınız olmuyor yine 100 liranız var ama lot sayınız 50 den 100 e çıkıyor ve lot başına fiyat 2 liradan 1 liraya iniyor..