Enigmatic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim anlamadığım nokta ben hiçbir zaman ne veritabanında ki collationlar ile oynuyorum ne de karakter setleri ile, php zaten bizlere her türlü karakteri mysql ne şekilde istiyorsak o şekilde yazdırmak için onlarca fonksiyon vermiş, siz halâ mysql deki karakter setlerine takılı kalıyosunuz, veritabannız utf 8 ise istediğiniz karakteri istediğiniz biçim de veritabanında saklayabilirsiniz, siz doğru olan şeyi bozup sonrada tamir etmeye çalışıyosunuz, karakterler ile ilgili problemler php 4.3 ile tarih oldu, eski versiyon kullanıyosanız orasını bilemem..
dostum sorun benle ilgili değil ben her zaman latin 5 kullanırım, hiç sorun yaşamam.Ajaxla aldığım verileri iconv ile utf-8 den latin 5 e çeviririm.hiç sorun yaşamam ama botu yazdığım sitenin veritabanı latin1. Olmayacak galiba.bot yazdığım sitenin veritabanını latin 5 yaptım mecbur tüm karakterler bozuldu napıcam bilmiyorum.