Benim anlamadığım nokta ben hiçbir zaman ne veritabanında ki collationlar ile oynuyorum ne de karakter setleri ile, php zaten bizlere her türlü karakteri mysql ne şekilde istiyorsak o şekilde yazdırmak için onlarca fonksiyon vermiş, siz halâ mysql deki karakter setlerine takılı kalıyosunuz, veritabannız utf 8 ise istediğiniz karakteri istediğiniz biçim de veritabanında saklayabilirsiniz, siz doğru olan şeyi bozup sonrada tamir etmeye çalışıyosunuz, karakterler ile ilgili problemler php 4.3 ile tarih oldu, eski versiyon kullanıyosanız orasını bilemem..