Google’ın işletim sistemi geliştirmesinin MS’i mutlu etmemesi doğal. Peki Linux neden mutlu değil?/>
Google‘ın kendi
işletim sistemini geliştireceği
haberleri Linux cephesinde ilk başta heyecan ve ilgiyle karşılandı. Ancak arada çatlak sesler de yok değil: Chrome OS’un
özgür yazılım topluluğunu bölmesinden endişe ediliyor.Gelecek yıl çıkacak
netbooklarda kullanılması planlanan işletim sisteminin detayları henüz belli değil. Mesela
Android gibi
Java ağırlıklı mı olacak sorusu var.
Linux kullanıcıları
Google gibi başarılı bir devin
Linux sürümü hazırlayacak olmasından memnun. Ancak detaylar belli olmadığı için iyi kötü yeni oturan bazı Linux
standartlarına etkisi merak ediliyor.
Ubuntu takımı çok çalışarak
ARM,
Intel,
Nokia gibi firmaların bir arada çalışmasını sağlayarak
Moblin‘i standart haline getirdi. Tam tek Linux
çekirdeği üzerinde anlaşıldı, insanlar artık bunu destekleyecek derken Google işleri karıştıracak. En azından şu an ifade edilen görüşler bu yönde