Güney Koreli bir hükümet ajansı ve
internet güvenliği firması Amerika ve Kore'de siteleri yavaşlatan
siber saldırıların yeni bir safhaya gireceğini bildirdi.
Kişisel bilgisayarlara düzenlenecek ve sabit diskleri silecek saldırılar bekleniyor.
Güney Kore'nin önde gelen güvenlik firmalarından
Ahnlab durumu takip ve analiz ederek bu yeni safhanın
on binlerce bilgisayarı etkileyeceğini belirtti. Etkilenen bilgisayarlardaki veriler kaybolacak ve haliyle bu bilgisayarlar
açılmayacak.
Kuzey Kore şüphelilerin başında olsa da saldırıların kaynaklanmış olabileceği beş ülkelik
listede Kuzey Kore ismi
yer almadı. Bu beş isim
Almanya,
Avusturya,
Gürcistan,
Amerika ve
Güney Kore oldu. Şimdiye kadar yapılan saldırılar büyük hasar veya
güvenlik riski oluşturmadı. Ancak hükümet sitelerini hedef alan saldırılar büyük bir
şov oldu. İşte bu yüzden Kuzey Kore'deki sitelerden kaynaklanan bir şeyler bulunamadıysa da şüpheler değişmiyor.
Neredeyse kimsenin
internet erişimine izin verilmeyen Kuzey Kore,
nükleer silahlarıyla şov yapsa da kötü durumda. Geceleri şehirlerini aydınlatacak elektriği bile
üretemeyen ülkede, geçtiğimiz senelerde
Kim Jong-il'in emriyle bir
siber savaş bölümü kurulmuştu. Bu saldırıların nükleer gücü destekleyici bir
teknolojik güç şovu olabileceği düşünülüyor.