çok teşekkür ederim. Cevap için peki buna daim bir soru daha soracağım şimdi biz postlaya postala request.formlarla getirdik kayıt sayfasına ... orada bağlantık db'ye formları atıyoruz şu şekildemi aticaz?
kayitgir("ad") = request.form("1_1")
inputun adı neyse, veritabanındaki istediğin sütuna o değeri girdiriyosun.
tabi input isimlerini, sütun isimlerine benzer adlandırırsın, karışmamış olur. misal burda ben lafın gelişi form1_1 yaptım, (request formdaki, formla alakası yok, önemli olan name kısmı) bu örnekte değeri almak istersen:
kayitgir("ad") = request.form("form1_1")
diyeceksin.
veya <input name="elma" >... bile diyebilirsin, bu durumda:
kayitgir("ad") = request.form("elma")
arkadaşın dediği get metoduyla da yapabilirsin tabi. veya bütün formları aynı sayfaya koyup, bir sonraki aşama için çağırabilirsin de, (sub ile farklı atraksiyonlara da girebilirsin.)
ama dediğim gibi querystring ile sonraki sayfaya göndermek güvenlik için iyi olmaz, yani adres satırında bu değerlerin gözükmesini tavsiye etmem. sitenin adres satırına direk bunlar yazılıp saldırı yapılarak siteyi ve veritabanını şişirtirler vss..
tabi herkesin kendi yolları da olabilir. aslında ilerde bunlar için bi fonksiyon yazıp işlerini kolaylaştırabilirsin.