AODWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Öncelikle kolay gelsin, tarayıcı mağduru olduğunuz için de geçmiş olsun.
İsyanınıza sonuna kadar katılmakla beraber size bir önerim olabilir. Artık elle kod yazmayın. Yani yazın ama yanınızda geniş bir kütüphanesi bulunan ve dilediğiniz an sizi çileden kurtarabilecek bir editör bulundurun.
Bu editörün adı kişiden kişiye değişir. Fakat ben Dreamweaver önerebilirim. İnternet üzerinde tarayıcıların hangi kodları nasıl okuyacağı artık daha sık denetlenmeye başlandı. Üstelik W3C yavaş yavaş kesin sınırlar çizmeye ve otoritesini konuşturmaya da başladı bence. Siz de W3C'nin tüm standartlarını bünyesinde barındıran bir kod editörü ile rahata kavuşabilirsiniz.
El ile kod yazma gücünüzü betik dillerine saklayın, PHP gibi. Tarayıcıda yorumlanan ve işi sadece görsellik olan dillerle ilgili kendinizi yormayın derim.
Üstelik Dreamweaver'ın "Browsers Specific" özelliği sayesinde hangi kodun hangi parametrelerinin hangi tarayıcı tarafından desteklenip desteklenmediği ve kodun nasıl yazılırsa tüm tarayıcılar tarafından birbirine en yakın şekilde görüntüleneceğini görebilirsiniz.
Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.
Ben öncelikle teşekkür ederim zaten dreamweaver kullanıyorum. Css kodlarını ordan yazdım tamamen aynı css kodlarıyla bir satır bir tarayıcıda tam sığarken birinde alta atıyor. (örnek: margin kodlarıyla yapılandırılmış bir dizi verinin bulunduğu bir satır ) Veya 3 br atıyorsun bir tarayıcıda tam istediğin yere oturuyor. Diğerinde üst tarafı bozuyor. bir diğerinde cok alta sarkıyor. Css ile margin bottom desen ne olur kim bilir Anlayacağınız bu elle kodlama ile alakalı bişey diil her tarayıcının hatta artık her versiyonun başına buyruk kafasına göre görmesine bağlı...
Side rastlamışsınızdır... Bir kaç yıldır ayakta aynı temayla duran wordpress sitelerinin bile ağzı gözü yamuluyor yeni tarayıcılarda... (Bu arada ilginiz ve detaylı tavsiyeniz için teşekkürler...)