bLeedCry adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Biraz süslenmiş sadece o kadar.. (:
Ford Caprie bu aracın orjinal adı,
yani tasarım Türk mühendislerine filan ait değil. Sadece markayı oturtmuş otomobilin üzerine bi' yatırımcımız , zamanın behlinde..
bu konuda az yanlışın var sanki @bLeedCry, yada viki 'de ki bilgilerde hata olabilir.
vikide denmiş ki;
Alıntı
Böylece 1961’de dizayn edilen Devrim’den sonra, Türkiye’de dizayn edilerek üretilen ve seri üretimi gerçekleşen ilk otomobil ünvanını aldı.
Alıntı
Eralp Noyan, aracın iç ve dış dizayn karakteristiğini II. Dünya Savaşı’nın en gelişmiş uçağı olan “Supermarine Spitfire”dan esinlenerek çizdiği ifade edilmektedir STC-16 üretim bandına A4 kodu ile konmuş, kısaltılmış ve modifiye edilmiş Anadol şasi ve süspansiyon sistemi ile 1600cc’lik Ford Mexico motoru kullanılmıştır. Şanjman olarak ise yüksek performanslı İngiliz Ford Cortina ve Capri modellerinin şanjmanları kullanıldı.

Dönemine göre gayet güzel, hatta muhteşem bir araç

aracın ayrıntılı hikayesi :https://www.r10.net/off-topic/385958-...dai-vardi.html

makalenin sonunda Pardus'a bağlanıyor ama temelde Anadol STC var