Bu tür öğrenci siciline işleyen cezalar (uzaklaştırma, kınama vb.) ileride devlet bünyesinde meslek edinmeyi (memurluk vb.) zorlaştırıyor hatta cezanın türüne göre polis / askeri okullardan falan da men ediliyorsun. Yani uzaklaştırma değip geçme. Bu arada gerçekten müdür çok acımasız davranmış. Kendi okulumda kılık kıyafete verilebilecek en yüksek ceza " kınama". Daha üst suçlarada (sigara, kavga, ders düzenini devamlı bozma gibi) en iyi " 2 gün " uzaklaştırma verirler. Eğer altında farklı bir sebep yoksa mutlaka MEB'e bir şikâyet dilekçesi verip, ailenle müdürün konuşmasını sağlayabilirsin.