NVIDIA'nın PhysX ile ilgili stratejisi CUDA kullanımını gerekli tutuyordu. Öte yandan firmanın OpenCL'e geçişle ilgili fikirleri olduğu yavaş yavaş daha fazla bilinir hale geliyor. Bir soruya gelen yanıt da bunu doğrulamış. OpenCL, ATI'nin de fizik hesaplamaları için üstünde durduğu API. Tabii NVIDIA'nın mimarisi de bunun kullanımını olası kılıyor. Bahsi geçen yanıtta NVIDIA yetkilisi bunu belirtip şu an için CUDA'nın yeterli olduğunu söylemiş ancak konuşmanın bir yerinde "OpenCL'e geçtiğimiz zaman…" gibi bir ifadeyle de firmanın bu işi düşündüğünü ima etmiş oluyor. Tabii arada ATI'ye laf atmayı da ihmal etmemişler. Yetkili, OpenCL'e geçiş olursa PhysX özelliklerinin ATI kartlarda da çalışabileceğini kabul ederken aynı zamanda performanstan emin olamayacağını, çünkü "onların kartlarının kendilerininkilerden bir-iki nesil geride olduğunu" söylemiş.

Öte yandan OpenCL gibi açık bir platforma geçiş, ATI'nin de PhysX kullanabilmesiyle CUDA'nın oyun dışı kalmasına neden olabilir. Üreticiler tercihlerini her kartta çalışabilecek bir şeyde kullanmak isteyebilirler.