Oyun sunucuları, diğer uygulamalara nazaran çok daha fazla paket sayısı kullanmaktadır. Paket sayısının artmasıda işlemci kullanımını (Mikrotik için) arttıran en önemli faktörlerden bir tanesidir. Mikrotik'i sadece limitleme yapmak için kullanmak, o cihaza yapılacak en önemli haksızlıklardan biridir. Loss sorununun hat yetmezliği dışında başlına nedenleri kablolama, kullanılan router veya switchin işlemci kullanımının çok yüksek olması, kablo mesafesi, eğer mikrotik kullanılıyor ise 60 Mbit ve üzeri için mutlaka gigabit kablolama ve iyi bir ethernet kartı olmaması vs. Bu örnekleri çoğaltabiliriz. Şuan ciddi anlamda kusursuz bir network ile karşılaşmadım. Bu güne kadar en iyi yakalayabildiğim paket kaybı değeri binde birdir. Bu oranı yakaladığım zamanlarda hiç şikayet almadım ve bu oranı mikrotik ile yakaladım. Ancak tabiki siz ne kadar iyi konfigure ederseniz edin, çalıştığınız veri merkezinin de bu konuda bilinçli olması ve şikayetinizi dile getirdiğiniz zaman, bizde herşey normal diye geçiştirmemesi gerekiyor. WinMTR gibi çeşitli uygulamalarla, her noktadaki ping değerlerini ve paket kayıplarını ölçmek mümkün. Bu raporlar ile veri merkezine gittiğiniz zaman, sorunu daha iyi anlatma şansına sahip olursunuz.