Bunun böyle olmasıda normal aslında. Herşeyden önce örgütlenmek diye birşey yok bizde. Hemen her mesleğin bir odası var iken biz hiç aktif değiliz. Telkoder'in aktiviteleri bu konuda pek faal değil malesef. Sertbest piyasa diye rekabeti öldürürcesine kırılan fiyatlar mevcut. Bu kadar datacenter ayrı ayrı olacağına, tek bir çatı altında toplanıp, telekom ile pazarlık masasına otursa, sizce böylemi olurdu bu piyasa? Ancek "Hep BEN" anlayışı olduğu sürece malesef biz daha çok yerimizde sekeriz.
Herkes ektiğini biçiyor, eğer biri çıkıp dövüşmek isterse karşısında mutlaka bir yumruk atacak adam çıkıyor. Birde el yumruğu yemeyen kendi yumruğunu balyoz sanar diye çok güzelde atasözümüz var. Bu şekilde 2 tokat yiyip 10 lira kar yaparak iş yapacağını sananlar pek çok müşterisine rezillik sunuyor gereksiz angarya işler sunuyor daha fazlada gitmiyor. Sektörde durgunluk var, durgunlugun nedenini bizim fiyatlarımız yüksek diye fiyat kıran 3 paraya 5 iş yapacağını sanıp 3 gün sonra bıkan firmaların suçudur bu durumlar...
Sonuç olarak herkes ektiğini biçiyor. Daha da beteri olacak. Şimdi TR içerisinde şubat- mart ayı itibari ile 100 mbit 450 euro fiyatlı hizmetler geliyor, yani gerçekten daha da beteri olacak...