Facebook'un bu kadar kitlelere yayılmasının nedenini söyleyeyim.
Msn, yahoo, google messenger importu ilk uygulayan sitelerdendir. Yani hi5, myspace ve faceboon siteye biri kayıt olduktan sonra ikinci adımda messenger kullanıcı adı ve parolanı sorardı. Sonra senin adına messenger listendeki tüm arkadaşlarına davet gönderirdi. Böylece geometrik olarak büyümüştür. Her kayıt olan en az 10 arkadaşını getirmiştir. Bu sistemi eskisi kadar aktif olarak kullanmıyorlar. Artık tuzları kuru çünkü marka haline geldiler.
Bana sürekli kayıt olan bir arkadaşımdan mail gelirdi. Özellikle yurt dışında okuyan arkadaşlarımdan. kayıt olmamak için çok direndim malum bin tane sitede profiliniz oluyor. Sonuçta kaydolmak zorunda hissettim kendimi.
Çünkü bir siteye 20 arkadaşınız kayıt olup 20 kere davet alınca siz de kayıt olmak zorunda hissediyorsunuz.